Ady Endre nyomába, erdélyi utakon...

Beszámoló az erdélyi résztvevő diákok tollaiból

Iskolánk, a Bánffyhunyadi Octavian Goga Elméleti Líceum, 12.B. osztályának abban a szerencsében volt része, hogy az Önök gimnáziuma minket választott partneriskolaként, így november 9-én útnak indulhattunk, hogy felfedezzük a híres magyar fővárost.
    Izgatottan vártuk a bűvös időpont elérkeztét, hiszen a kispestiek erdélyi látogatása során volt alkalmunk megismerkedni, barátságot kötni, így nemcsak a budapesti látványosságok, hanem az örömteli viszontlátás miatt is türelmetlenek voltunk. Csütörtök reggel tíz órakor gördült ki a buszunk a helyi parkolóból, s már kezdett alkonyodni, mire megérkeztünk a szálláshelyünkre, az Adagio Hostelbe, ahol elfoglaltuk a szobáinkat, amelyek nem sorszámmal voltak ellátva, hanem egy budapesti nevezetesség angol nevét viselték, valamint a szoba falára fel is volt festve a névadó látványosság. Miután kipakoltunk és felmértük a terepet, megvacsoráztunk a szomszédos étteremben.
Ezután pedig, a kirándulás végére már-már kötelező napi ponttá vált esti szabadprogram következett, amikor is lehetőségünk volt felfedezni a város szépségeit. Első este a Dunakorzóhoz sétáltunk el; mindannyiunkat lenyűgözték az esti fények.

Esti városnézés

Este a városban

A második napot a Kerepesi temetőben kezdtük, ahol megtekintettük a magyar irodalom és történelem jelentős alakjainak a sírját, mint például Ady Endre, Jókai Mór, Kossuth Lajos, Károlyi Mihály.
Károlyi Mihály sírjánál kifejezetten jól szórakoztunk, hiszen az egykori miniszterelnök sírjának a különlegessége egy kupola, ahol ha valaki suttog valamit a kupola egyik lábánál, azt hallani lehet az átlósan elhelyezkedő párjánál. Többen is kipróbáltuk ezt a hihetetlennek tűnő jelenséget, és megdöbbenve tapasztaltuk a kristálytiszta hangokat.

Károlyi Mihány síremléke

Károlyi Mihály sírjánál

Ezt követően a budapestiek iskolájába vezetett az utunk, ahol egy diákszótárt állítottunk össze, megvizsgálván a magyarországi és erdélyi nyelvhasználat különbségeit, majd az Ady Endre Emlékmúzeumba látogattunk el, ahol megtekinthettük azt a helyiséget, ahol Ady életének utolsó másfél évét töltötte. A délután hátralevő részében a kis csipet-csapatunk a WestEndben barangolt. A második napot pedig mozizással zártuk

Csoportkép az iskolánál

Este a városban

A harmadik napot a Fővárosi Állat- és Növénykertben indítottuk, ahol gyermeki rajongással néztük végig a fókashowt, fülsüketítően vékony hangon ujjongtunk az újszülött kiselefántot látván, fülig érő mosollyal néztük végig, ahogy az orángutánok szégyenlősen pokrócaik alá bújnak, és csalódottan vettük tudomásul, hogy a tigrist elaltatták.
Utunk innen a Petőfi Irodalmi Múzeumba vezetett, ahol interaktív módon ismerhettük meg Petőfi és Arany életútjának meghatározó mozzanatait, valamint bónuszként egy Szabó Magda kiállítást is megtekinthettünk.

Petőfi múzeumnál

Petőfi múzeum

Ezt követte a Magyarság Házában tett látogatásunk, ahol elmélyíthettük a magyar kultúrával kapcsolatos ismereteinket. Ezután a Várkert Bazárt fedeztük fel, majd a Szent István bazilikát csodálhattuk meg.
Az utolsó esténket a helyi diákok a társaságában töltöttük, amikor is megismételtük, vagy inkább folytattuk a Püspök Panzióban eltöltött jóhangulatú estét.

Szent István bazilika

Ám következő reggel azzal a lesújtó ténnyel kellett szembesülnünk, hogy az aznapi program a hazautazás. A reggeli után nem maradt más feladatunk, mint összepakolni, és a szuvenírektől súlyos bőröndöket, valamint az élményektől duzzadó lelki batyuinkat felpakolni a buszra, amely ezúttal Erdély felé vette az irányt.